پایگاه قرآنی نجم

قرائت ، تواشیح ، مدیحه سرایی ، همخوانی قرآن کریم

قرائت ، تواشیح ، مدیحه سرایی ، همخوانی قرآن کریم

طبق رسم همه ساله قاریان، حافظان و اساتید شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رفتند. برای دانلود قرائت های اجرا شده محضر مقام معظم رهبری به ادامه مطلب مراجعه نمائید...



به گزارش تنغیم به نقل از انتهای خیابان فلسطین تهران همه‌ساله بعد از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم میعاد‌گاه عاشقان قرآن و عترت است که امسال هم این توفیق نصیب ما شد تا در کنار اهالی قرآن ساعاتی به میزبانی رهبر معظم انقلاب از محضر قرآن کریم کسب فیض کنیم.
دید‌وبازدید جامعه قرآنی و احوال‌پرسی‌ آنها پیش از ورود از نکاتی بود که نظر‌ها را به خود جلب می‌کرد که ما هم از این موضوع بی‌بهره نماندیم، خصوصاً دیدار با اهالی قرآن استان‌های فارس و آذربایجان شرقی که در دوسال گذشته میهمان آنان در مسابقات سراسری قرآن کریم بودیم خاطرات این رقابت‌ها را برای ما زنده کرد.
شرکت‌کنندگان مراسم هنگام ورود به حسینیه با شربت و شیرینی پذیرایی می‌شدند که در این هنگام حسن دانش نفر اول مسابقات را دیدیم که بی‌صبرانه برای دیدار با مولایش لحظه شماری می‌کرد.
خیل انبوه مشتقان رهبر معظم انقلاب که از ساعت اولیه صبح به حسینیه امام خمینی(ره) آمده بودند فضای حسینیه را کاملاً پر کرده بود و ما که حدود 30 دقیقه مانده به آغاز برنامه وارد شدیم جایی برای نشستن نیافتیم به ناچار و به سختی در انتهای مجلس و در گوشه‌ای که جمع قرآنیان استان فارس حضور داشتند، جلوس کردیم.
پیش از ورود رهبر معظم انقلاب حاضران با شعار‌هایی مانند؛ این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، اباالفضل علمدار خامنه‌ای نگه‌دار، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست و ای پسر فاطمه منتظر تو هستیم برای دیدار یار لحظه شماری می‌کردند. همچنین گروهی از کودکان در جمع بانوان حضور داشتند که به صورت هماهنگ سرود‌ها و شعار‌هایی در وصف رهبر انقلاب سر میدادند و گاهی صدای سرود زیبای این بچه‌ها سبب سکوت حاضران می‌شد.
با ورود رهبر معظم انقلاب حسن دانش نفر اول مسابقات به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و پس از قرائت آرزوی دیرینه‌اش یعنی دست‌بوسی و گفت‌وگو با رهبر محقق شد.
پس از دانش نفر دوم مسابقات یعنی محمود عبدالباسط نماینده کشور مصر در رشته قرائت این دوره از مسابقات که به عنوان قاری برگزیده در ارائه تلاوت معنی‌محور و صوت و لحن انتخاب شده بود برای حاضران تلاوت کرد و تلاوت وی تحسین حاضران را برانگیخت.
اجرای ترتیل حجت‌الاسلام محمد‌مهدی رجبی من را به یاد مصاحبه‌ای که چندی پیش با وی داشتم انداخت که می‌گفت: «یک بار توفیق داشتم که در طلیعه ماه مبارک رمضان با اهالی قرآن میهمان رهبر معظم انقلاب باشم. هنگامی که قاریان و حافظان تلاوت می‌کردند و بعد از تلاوت برای دست‌بوسی خدمت آقا می‌رفتند با خود گفتم: آیا روزی می‌رسد که من هم بتوانم در محضر رهبر عزیزم آیاتی را تلاوت کنم، خدمت ایشان مشرف شوم و بدون واسطه لحظاتی را با وی صحبت کنم. از طرفی تاکنون توفیق تشرف به حج را نداشتم. باور کنید این دو مطلبی که گفتید سال‌ها است که آرزوی من است و لحظه شماری می‌کنم تا این دو آرزوی بزرگ محقق شود». حال این آرزوی رجبی هم محقق شد.
تلاوت محمود شحات انور تداعی‌گر دوران حیات مرحوم شحات انور برای حاضران بود که در سال‌های گذشته در همین محل در محضر رهبر معظم انقلاب به تلاوت قرآن می‌پرداخت و امروز فرزند استاد با قرائت استادانه آیاتی از کلام‌الله وحی اشک بسیاری از حاضران را درآورد و هنگام تلاوت رهبر انقلاب چشم از محمود شحات برنمی‌داشت.
پس از محمود شحات انور استاد احمد ابوالقاسمی به نمایندگی از داوران مسابقات به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و با ارائه تلاوتی استادانه و کوتاه قوت ایرانیان در قرائت قرآن را به رخ خارجی‌های حاضر در برنامه کشید.
ارائه گزارشی از مسابقات توسط حجت‌الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه بعدی دیدار بود که وی طی سخنانی با اشاره به استقبال مردم از این دوره از مسابقات گفت: در این دوره از رقابت‌ها شاهد بودیم مردم قرآن دوست کشورمان هنگام تلاوت نمایندگان دیگر کشور‌ها هم آنها را تشویق می کردند، همچنین حضور پرشور مردم در سالن مسابقات که بیش از چهار ساعت در سالن مسابقات به طول می‌انجامید از دیگر نکات این مسابقات بود.
محمدی با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن در استان‌های مختلف گفت: برای بهره‌مندی هموطنانی که در شهرستان‌ها امکان حضور در سالن مسابقات را نداشتند محافل جانبی مسابقات را در همه استان‌ها برگزار کردیم تا بتوانند از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.
وی از برگزاری دو همایش پژوهش‌های قرآنی و تجلیل از بانوان قرآنی در کنار مسابقات خبر داد و گفت: درکنار مسابقات، همایش پژوهش‌ها برگزار شد و بیش از 700 مقاله و پژوهش از سوی اندیشمندان داخلی و خارجی به دبیر‌خانه رسید. همچنین تجلیل از بانوان قرآنی به ویژه مادری که هفت فرزندش حافظ کل قرآن هستند و یا بانویی که ورزشکار دارنده مدال بین‌المللی و حافظ کل قرآن است از دیگر برنامه‌های مسابقات بود.پس از محمدی مقام معظم رهبری برای حاضران سخنرانی کردند و برنامه حدود ساعت 12:30 دقیقه به پایان رسید.

دانلود تلاوت تصویری حاج حسن دانش در محضر مقام معظم رهبری

دانلود تلاوت تصویری حاج حسن دانش در محضر مقام معظم رهبری

 

دانلود تلاوت تصویری حجت الاسلام محمدمهدی رجبی در محضر مقام معظم رهبری

دانلود تلاوت تصویری حجت الاسلام محمدمهدی رجبی در محضر مقام معظم رهبری

 

دانلود تلاوت تصویری استاد احمد ابوالقاسمی در محضر مقام معظم رهبری

دانلود تلاوت تصویری استاد احمد ابوالقاسمی در محضر مقام معظم رهبری

 

دانلود تلاوت تصویری شیخ محمود شحات در محضر مقام معظم رهبری

دانلود تلاوت تصویری شیخ محمود شحات در محضر مقام معظم رهبری

 

دانلود تلاوت تصویری محمود عبدالباسط در محضر مقام معظم رهبری



منبع : پایگاه جهانی قرآنیان سایت تنغیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی